FILEM HANTU BONCENG HINA RASULULLAH S.A.W


Hari demi hari kita dihidangkan dengan cerita-cerita penghinaan umat Islam terhadap Islam itu sendiri. Beginilah manusia yang Allah anugerahkan akal fikiran dan pancaindera yang lengkap dengan tujuan untuk melaksanakan atau melakukan segala perintah yang disuruh oleh Allah. Tetapi malangnya kita guna segala pacaindera tersebut untuk menghina agama Allah swt. Inikah yang dinamakan umat Islam yang baik dan bertamadun? Kalau beginilah generasi Islam yang ada, maka alamatnya punah dan musnahlah Islam ini dengan mempunyai umat Islam berlambangkan kepada namanya sahaja.

Saya sendiri dah muak dan jijik mendengar penghinaan yang dilakukan oleh umat Islam itu sendiri. Selagimana kita tidak berpegang sepenuhnya kepada syariat Islam, maka selagi itulah akan berlaku masalah ini. Orang yang menghina Islam itu tidak rasa takut dan gentar dengan azab dan kemurkaan Allah kepadanya. Memanglah di dunia ini dia dipuji dan disajung dengan orang yang idolakannya sebagai pelakon yang hebat. Tetapi di sisi Allah dia adalah orang yang sangat hina dan jijik dan sentiasa dilaknati Allah. Jangan disebabkan mencari rezeki melalui lakonan, kita boleh menghalalkan semua benda termasuk akidah sekali. Kena ingat, akidah itu boleh rosak dengan sebab perlakuan yang tidak sengaja seperti lakonan ini. Tak pasal-pasal habis semua amalan yang dilakukan dan tinggallah dosa yang semakin banyak dan bertambah.

Sampai bila hendak biarkan diri ini hidup dalam keadaan tersebut. Hidup yang sudah tentu tidak diredhoi Allah, sudah tentu nanti apabila mati masuk neraka selama-lamanya. Jangan biarkan diri ini berada dengan golongan yang rugi. Biar rugi di dunia tetapi jangan rugi di akhirat nanti. Maka inilah yang dinamakan orang yang bertaqwa dan sentiasa berada dibawah payung Allah.

Makin lama, semakin mengarut mereka ini, berbagai kesalahan dan kebiadapan mereka lakukan. Tidak takutkah mereka kepada Allah? tidak takutkah mereka kepada azab Allah yang dahsyat? Entahlah sampai bila hendak jadi begini, apa-apa pun tepuk dada Tanya imam masing-masing, maka tahulah jawapannya apa.

Bila kita tegur orang seperti ini, mereka member berbagai komen dan jawapan dengan mengatakan bahawa ustaz tidak tahu alam industri perfileman, sepatutnya ustaz diam dari terus memberi komen. Kerja ustaz hanya mengajar di surau sahaja, mengajar hal-hal yang berkaitan ibadah, bukan ambik tau hal tepi kain orang. Banyak lagi komen yang akan dilemparkan oleh penyokong-penyokong mereka ini.

Kadang-kadang sebagai seorang ustaz atau orang yang ada sedikit pengetahuan agama, merasa kecewa dan terkilan dengan sikap masyarakat seperti ini. Kalau difikirkan terus, maka ustaz akan terus berhenti dari menyampaikan dakwah dan tidak ambik tahu langsung tentang masalah umat yang berlaku sekarang ini. Bila difikirkan tanggungjawab kepada Allah, maka saya tidak boleh berputus asa untuk menyampaikan dakwah kepada semua manusia, sebab jika dibandingkan dengan dengan dugaan yang dilalui oleh nabi-nabi terdahulu terutamanya Nabi Muhammad saw, memang sangat jauh dan dugaan yang saya dan ustaz-ustaz lain lalui itu baru sedikit sahaja. Biarlah manusia benci dengan sebab menegakkan kebenaran, tetapi di sisi Allah kita adalah orang yang dikasihi oleh Allah. Pilihlah sama ada kita mahu keuntungan dunia atau akhirat. Jawapannya terletak dalam jiwa kita, renung dan fikirkanlah..

Mari saksikan video penghinaan ini, saya dapat video ini dari sahabat FB saya. Mungkin anda semua mempunyai persoalan dan jawapan seperti saya. Yang penting jelas dalam babak ini mereka menghina Nabi Muhammad saw dengan mengatakan bahawa “aku bersaksi Nabi Muhammad itu adalah Syaitan”. Mereka ini boleh dikategorikan sebagai orang yang telah rosa akidah dan imannya, dan mereka ini perlu bertaubat dan perlu mengucap kembali, sebab mereka ini telah terkeluar dari Islam dengan sebab penghinaan tersebut, memang ini adalah lakonan, tetapi dalam soal agama dan akidah tiada lakonan. Sepatutnya mereka boleh memotong babak ini dan digantikan dengan skrip yang lain. Dalam soal akidah kita kena hati-hati dan tidak boleh ambil ringan. Jadi bertaubatlah sebelum terlambat...




______________________________________________

COPY FROM: BLOG USTAZ NOR AMIN
( Wan Alia)